Forum klubu x1/9

Forum klubu x1/9

  • Nie jesteś zalogowany.

#26 2010-02-22 12:11:47

wojtasgd
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Ja to mam skleroze mialem sie jeszcze zapytac o ten silnik od punto.W jakim jest w koncu stanie?

Offline

 

#27 2010-02-22 12:33:22

herBERT
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Wacek,pozwól że zapytam.Jak chcesz wydusic z tego silnika 150KM bez doładowania?

Offline

 

#28 2010-02-22 12:58:40

waceg84
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

wojtasgd to prawda iks wygladal calkiem przyzwoicie, ale jak sie wglebisz w szczegoly to jest troszku do zrobienia.  Z tym silnikiem z punto to siedem nieszczesc jak go kupilem to przez kilka dni robilem ostry testdrive, przy czym nie zauwarzylem ze wydmuchalo uszczelke pod glowica , dopiero jak sie zatrzymalem i z pod maski poszed dym spojrzalem na temp silnika.
Teraz silnik jest do generalik.
Herbert to co pamietam na temat zmian postaram sie strescic bo ze spraw mechanicznych nie jestem najlepszy:
- glowica z duzymi zaworami
- ostry walek rozrzadu
-powiekszenie i obrobka kanalow glowicy
-planowanie glowicy
-regolowane kolo rozrzadu
-kolektor ssacy na pelnym wtrysku
-pompa paliwa o zwiekszonej wydajnosci
-zmiana wiazki elektrycznej dolozenie ecomastera
teraz ten silnik ma ok 100 KM

Offline

 

#29 2010-02-22 15:02:46

herBERT
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Nie wiem,czy to da Ci 150 KM
Ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie.
A ten silnik 1.5 to z jakiego auta?

Offline

 

#30 2010-02-22 16:42:05

ant_eater
Administrator

Re: PIMP MY X1/9 :D

Wacek bylbym ostrozny z szacunkiem mocy. 150 KM z osmiozaworowego silnika o tak malej pojemnosci to bardzo duzo - wychodzi 100KM z litra pojemnosci. Co prawda da sie to wycisnac, ale trzeba pamietac o charakterystyce takiego silnika. Bedzie tak samo elastyczny jak szyna kolejowa:) Moc w gornym zakresie obrotow, maly moment obrotowy, nie sadze, zeby przyjemnie jezdzilo sie w takiej specyfikacji na codzien (np w ruchu miejskim).
Jakie bedzie sterowanie wtrysku? Ecumaster? Z czego ten silnik? Co w nim teraz jest podlubane? Jakie zawory wsadzasz? Jaki walek? Pomysl o chlodnicy oleju, w tym wypadku to bedzie mus.
Fajny kolektor wydechowy, I like.
Jestem ciekawy z postepow w robocie, dawaj znac.

Offline

 

#31 2010-02-23 13:46:07

waceg84
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Silnik pochodzi z Unosa i byl wczesniej tuningowany przez Swiatka, wczoraj zostal wywarzony dol silnika wiec powinien sie dobrze wkrecac:) Antek nie mam bladego pojecia jaki walek, i sterowanie, na mechanicznych sprawach znam sie jak byk na gwiazdach? Mam tylko nadzieje ze uda sie wycisnac ile sie da! moc mniej wiecej powinna oscylowac kolo 150

Offline

 

#32 2010-02-23 15:56:03

ant_eater
Administrator

Re: PIMP MY X1/9 :D

Spoko, 1.5 niestety nie kreci sie tak dobrze jak 1.3, ale jestem bardzo ciekawy rezultatow. Informuj na bierzaco jak idzie robota img/smilies/smile

Offline

 

#33 2010-02-23 20:33:16

tolotg
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Waceg,myślę,że to kolejny niezbyt rozsądny manewr. Z tego silnika zbyt dużo się nie wyciśnie bez doładowania.tego się poprostu nie da.te wszystkie manewry wykonane z tym silnikiem,będą wymagać od Ciebie ciągłego dłubania,myślę,że jeżeli się nie podszkolisz to warsztaty Cię zjedzą.dlaczego wymyslasz jakieś wydumki,zastosuj sprawdzony silnik1,5 bez wydziwnień lub 1,3 uno turbo.Pozostałe wynalazki są dobre do wyścigów i trzeba mieć serwis/fachowy/ zdolny do ciągłych poprawek i regulacji. Podpowiadam Ci z doświadczenia,mam jeden samochodzik którym się ścigam z nim jest ciągły kłopot,jeden dzień przyjemności i tydzień pracy,do jazdy po ulicach się nienadaje. w dobrym warsztacie tuning z prawdziwego zdarzenia kosztuje kupę forsy,więcej niż niejeden w dobrym stanie X.Nie mniej jednak życzę Ci powodzenia,pisz jak Ci idzie remont i tuning. Tolotg

Offline

 

#34 2010-02-23 20:56:29

herBERT
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Wydaje mi sie,ze juz lepszym rozwiazamiem byłby silnik Ritmo 130TC.
Znalesc taki,wyremontowac i cieszyc sie z osiagów.
Duża moc,duzy moment i nieporównalna alastycznosc w stosunku do wyzyłowanego 1.5
Wacek,przyjedz na zlot do Opola to zobaczysz jak taki silnik sprawuje sie w Xsie.
( o ile Andrzej pojawi się na zlocie)

Ostatnio edytowany przez herBERT (2010-02-23 21:01:04)

Offline

 

#35 2010-02-24 14:59:28

wojtasgd
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Waceg pozwole i wtracic swoje piec groszy choc nie jestem mechanikiem.
Chlopaki maja duzo racji.Tez jestem zdania,ze lepiej zamontowac fabryczna jednostke.W innym razie to spore wydatki.Najprosciej jak pisze Totolog wstawic silkik z Uno turbo.Jednak osobiscie podoba sie tez wersja,o ktorej pisze Herbert czyli Ritmo 2.0 TC.
Idac dalej tym tropem wydaje mi sie ze dobra bylaby jednostka 2.0 turbo.
Zawsze chciallem miec cos takiego w swoim Ixsie.Tylko do tego pewnie najlepiej jest kupic caly samochod tak jak to zrobiles z tym punto .
Pytanie tylko czy wersja 16v np Fiat Coupe czy 8v np Lanci Dedra.Slyszalem,ze 16-zaworowa wersja jest bardziej awaryjna.

Offline

 

#36 2010-02-25 08:41:19

waceg84
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Zobacze jakie beda wrazenia z jazdy  z tym silnikiem. Nie ukrywam, ze wolal bym turbo ale czas pokarze. Narazie moj mechanik ktory robi (naprawia i tuninguje) mi samochody juz kilka lat, jest teraz na wczasach i nie bardzo wiem kiedy wruci? Jednak do jego powrotu nie bede zaczynal nastepnego silnika!

Offline

 

#37 2010-02-25 12:08:13

ant_eater
Administrator

Re: PIMP MY X1/9 :D

Wydaje mi sie, ze kazdy swap silnika innego niz jednostka blizniacza konstrukcyjnie nie bedzie tani, kiedy nie ma sie samemu zaplecza do roboty. Swap na DOHC to dorabianie polosi, mocowan, instalacji elektrycznej i setek pierdol, ktore wyjda w praniu i ktore beda kosztowac, jesli bedzie sie to zlecac. Dwulitrowe turbo z kupety to jeszcze bardziej skomplikowana historia, czterocylindrowki sa znane z awaryjnosci, a zeby upchnac pieciocylindrowke zaczyna sie rzezba modernistyczna w komorze silnika przy uzyciu katowki;)
Moj 1.3 Turbo ogarnalem dopiero po prawie 3ch latach od swapu, trzech glowicach i wielu, wielu innych rzeczach. To wszystko przy pomocy zaprzyjaznionego mechanika i przy teoretycznie prostym swapie. I tak sa jeszcze rzeczy, ktore musze poprawic, nie mowiac o kasie, ktora wtopilem w auto.

Offline

 

#38 2010-02-25 18:40:56

tolotg
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Masz Antek rację,swap to nie prosta sprawa.Wiem coś o tym,kasę przestałem dawno liczyć by żona mi głowy nie urwała. Mimo dobrego zaplecza i fachowej pomocy wydatków od ch... i radocha tylko na torze. Do jazdy normalnej jedyny silnik który pasuje do x-sa bez większych kłopotów to jednak 1,3 turbo,przy dobrym wysterowaniu frajda wielka.Jednego zmajstrowałem pod koniec roku,fajnie się sprawdzał,mimo,że silnik nie był pierwyj sort,co prawda remont kapitalny nieźle wyszedł ale po szlifach to już nie to, na wykresie osiągnął niecałe 120koni, nieźle przyspieszał i miałem okazję porównać go z 1,5i na torze,bez kłopotów go dublował.Miałem zamiar wstawić do do czerwonego 1,5i z 1989r.silnik od uno t.Zdobyłem ciekawy silnik/prezent od przyjaciela,jego synuś 12lat zdemolował karoserję i tak zostały bardzo dobre bebechy/ po 28tys.km.przebiegu.Wszystko ładnie pasowało prawie bez przeróbek instalacji wiązki z x-sa z wtryskiem,zmienić tylko sterowniki,zegary od turbo,trochę roboty ze skrzynią/parę dni  niezłej łamigłówki/i całkiem realna szansa na niezły samochodzik.Niestety życie płata figle jak był zlot to miałem operację,na koniec roku drugą.Tak że,moja przygoda z x-sam się zakończył,sprzedałem x-sa,wyścigówkę przejął syn,zostałem z kupą gratów w magazynie, wygodnymi samochodami i jachcikiem.Jak opanuję zamieszczanie zdjęć to go pokażę.Mam pytanie do Herberta,pisałeś onegdaj,że jesteś w posiadaniu adaptera do czujnika oleju/trójnik na dwa czujniki/,jeżeli jest Ci nie potrzebny chętnie go odkupię.Pozdrowenia dla wszystkich.Tolek G

Offline

 

#39 2010-02-25 19:06:56

herBERT
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Tolek,pisałem ze z Seniorem długo szukalismy takiego adaptera a potem znalazłem na allegro.
W tej chwili nie są wystawione na aukcji,ale mam namiary na firmę która to wystawiała.
Skontaktuj sie z nimi.

tomas@tomas.com.pl
504-904-460
PPHU TOMAS
43-190 MIKOŁÓW
ul.Bluszcza 5

Offline

 

#40 2014-10-05 16:16:48

waceg84
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Witam
Dawno mnie nie było na forum jak i w kraju. Ostatnio oddałem Xsa na ostateczne dopieszczenie które miało trwać trzy dni. http://images67.fotosik.pl/246/7b0a972db04862bcmed.jpg Niestety kolejny oszust ba złodziej ukradł mi Xsa i myślał że zarobi na nim. Niestety nieudolność naszej policji doprowadziła mnie do frustracji, najpierw przez 3tyg nie chcieli przyjąć zawiadomienia kazali mi chodzić po urzędach skarbowych przedstawić wartośc auta i faktury?  Sam odnalazłem złodzieja i auto i do tej pory go nie zatrzymali po prostu jaja! Sprawa ciągnie się od lipca a policja dalej ma to w dupie. Tak wyglada teraz mój Xks http://images69.fotosik.pl/244/3e0f5c26dd349ef6m.jpg
http://images70.fotosik.pl/244/9bb02d515d770d90m.jpg
http://images69.fotosik.pl/244/331345244a8e990am.jpg
Mam teraz do Was pytanie co dalej robić z Xsem? Odbudowywać bo teoretycznie części sa tylko porozkręcane, czy sprzedać to co zostało i kupić nowego? Naprawdę szkoda mi go bo wsadziłem  mnóstwo kasy i zdrowia w niego. Może jest ktoś chętny podjęcia się odbudowy mojego Xsa? jak coś to proszę pisać na maila 84wacek@wp.pl.
Złodziej to JAROSŁAW CICHECKI z okolic Wisły może zna go ktoś z forum, do oszustw posluguje sie nazwiskiem Krawczynski.
Pozdrawiam

Offline

 

#41 2014-10-05 19:38:17

herBERT
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Bardzo to przykre,widocznie ma "plecy" w policji jesli tak unikali interwencji. I tu wraca sprawa żółtych tablic,w takim wypadku inaczej by sie to potoczyło.Nie wiem co Ci poradzic,mówisz ze części są ale czy wszystkie?
najwięcej problemy sprawiają małe pierdółki trudne do zdobycia.Z drugiej strony  za te części dostaniesz grosze jeśli znajdziesz na nie chętnego.Musiałbys zrobic szczegółowy spis części jakie odzyskałeś a jakich będzie brakowało.Jeśli buda cała i w dobrym stanie to można z tego złożyć autko.Możemy o tym pogadać.

Offline

 

#42 2014-10-05 20:45:08

waceg84
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Herbert gość nie ma" pleców"to gołodupiec z Istebnej naciaga ludzi, to jego pierwszy taki przekręt a policja niestety w naszym kraju działa jak działa ale teraz pisze pismo do prokuratury żeby zajęła się tą sprawą i jak trzeba będzie to złoże skargę na prowadzacego na komendzie ale w Katowicach bo w Żywcu to 13posterunek. Buda była robiona cała 2lata temu. Co do części  na pewno czegoś będzie brakować. Teraz auto jest zabezpieczone przez  policje ale muszę je zabrać bo calkowicie go rozkradną. Herbert prosze podaj mi namiary do Ciebie najlepiej tel. to pogadamy.

Offline

 

#43 2014-10-05 21:27:41

herBERT
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

wysłałem Ci wiadomość.

Offline

 

#44 2014-10-05 21:49:37

waceg84
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Nic nie doszło? 84wacek@wp.pl

Offline

 

#45 2014-10-06 19:30:48

wojtasgd
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Wspolczuje bo domyslam jakie to nerwy.Osbiscie nie wiem jak bym sie zachowal gdybym dorwal takiego patalacha w swoje rece.

Offline

 

#46 2014-10-07 18:03:42

waceg84
Użytkownik

Re: PIMP MY X1/9 :D

Nasza dzielna policja zatrzymała mendę, przesłuchała i wypuściła niech kradnie i oszukuje dalej. Wczoraj dotarły graty i buda na komisariat, oczywiście niezabezpieczone żadną plandeką. Po mojej  prośbie nakryli auto plandeką z ich motorówki.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo